Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden PodaLink

Deze algemene voorwaarden van PodaLink BV (hierna: “PodaLink“) met maatschappelijke zetel te 3600 Genk, C-Mine 12 en ingeschreven in de KBO onder nummer BE0797169160 zijn gepubliceerd op 24/08/2024.

1. Toepasselijkheid

1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten tussen PodaLink en de Opdrachtgever.

1.2. In deze voorwaarden wordt onder “Opdrachtgever” mede verstaan “klant”. Beide termen kunnen door elkaar worden gebruikt en verwijzen naar dezelfde partij.

1.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk zijn overeengekomen.

2. Aanbiedingen en offertes

2.1. Alle aanbiedingen en offertes van PodaLink zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

2.2. Offertes zijn geldig voor 30 dagen na dagtekening, tenzij anders vermeld.

3. Prijzen

3.1. Alle prijzen zijn exclusief btw en andere taksen en heffingen, tenzij anders vermeld.

3.2. PodaLink behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen, met inachtneming van artikel 20 over prijsaanpassingen.

3.3. In bepaalde gevallen kunnen activatiekosten in rekening worden gebracht. Deze kosten variëren afhankelijk van de specifieke dienst of het product. PodaLink zal de Opdrachtgever vooraf informeren over eventuele toepasselijke activatiekosten.

4. Betalingen

4.1. Algemene bepalingen

  1. Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  2. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant verplicht een verwijlrente te betalen over het openstaande bedrag, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling. Deze verwijlrente bedraagt het wettelijke rentepercentage voor handelstransacties indien dit hoger is.
  3. De verwijlrente wordt berekend vanaf de vervaldatum van de factuur tot de datum van betaling.
  4. PodaLink behoudt zich het recht voor om het percentage van de verwijlrente aan te passen in overeenstemming met wettelijke veranderingen of significante wijzigingen in de marktomstandigheden.
  5. Bij niet-betaling op de vervaldatum is de klant ook verplicht een forfaitaire schadevergoeding van 10% over het nog niet betaalde bedrag te betalen, met een minimum van € 50, zonder verdere aanmaning.
  6. Bij niet-betaling binnen de overeengekomen termijn is PodaLink bevoegd de overeenkomst te ontbinden via een aangetekend schrijven, zonder voorafgaande ingebrekestelling.

4.2. Bundels

  1. Bij overschrijding van de betalingstermijn behoudt PodaLink zich het recht voor om de geleverde diensten van de bundels af te sluiten totdat de volledige betaling is ontvangen.
  2. Na ontvangst van de betaling worden de diensten weer geactiveerd binnen 1 werkdag.

5. Levering en uitvoering

5.1. PodaLink zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het uitvoeren van de bestellingen en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

5.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Opdrachtgever aan PodaLink kenbaar heeft gemaakt.

5.3. PodaLink streeft ernaar om leveringen binnen de afgesproken termijn uit te voeren, maar overschrijding van deze termijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

6. Eigendomsvoorbehoud

6.1. Alle door PodaLink geleverde materialen en goederen blijven eigendom van PodaLink tot volledige betaling van deze materialen en goederen.

6.2. Dit eigendomsvoorbehoud geldt ook voor eventuele vorderingen wegens tekortschieten in de nakoming van de overeenkomst door de klant.

7. Intellectuele eigendomsrechten

7.1. PodaLink behoudt alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot alle door haar vervaardigde ideeën, materialen, concepten, inclusief de programmeercode in de mate waarin deze als een creatieproces in de zin van de wetgeving intellectuele eigendom kunnen beschouwd worden.

7.2. Enige overdracht van materialen, concepten, of andere elementen die door intellectuele eigendomsrechten zijn beschermd, kan uitsluitend uitdrukkelijk en schriftelijk gebeuren.

7.3. De klant verkrijgt een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de door PodaLink ontwikkelde materialen te gebruiken voor het overeengekomen doel.

8. Bundels en Licenties

8.1. PodaLink biedt diverse bundels aan met uiteenlopende functionaliteiten en diensten. De specifieke inhoud en voorwaarden van elke bundel kunnen variëren en worden regelmatig geüpdatet om aan de veranderende behoeften van onze klanten te voldoen.

8.2. Voor de meest actuele informatie over de beschikbare bundels en hun specifieke inhoud verwijzen wij u naar onze website.

8.3. Naast onze standaard bundels biedt PodaLink de mogelijkheid om bundels op maat samen te stellen, afgestemd op de specifieke behoeften van de klant. De voorwaarden voor deze op maat gemaakte bundels worden individueel overeengekomen.

8.4. Bepaalde bundels kunnen aanvullende diensten of licenties bevatten. Deze kunnen onder meer, maar zijn niet beperkt tot, softwarelicenties, beveiligingsoplossingen en productiviteitstools. Een actueel overzicht van de beschikbare aanvullende diensten en licenties is te raadplegen op onze website. Deze diensten zijn ook afzonderlijk verkrijgbaar tegen betaling.

8.5. Bij een aantal specifieke bundels is een website inbegrepen met een maximum aantal pagina’s. Indien de Opdrachtgever meer pagina’s wenst, wordt er een extra kost per additionele pagina in rekening gebracht. De actuele kosten per extra pagina zijn te vinden op onze website of kunnen op aanvraag worden verstrekt.

8.6. De looptijd en opzegmogelijkheden van de bundels zijn zoals beschreven in artikel 11.1 van deze algemene voorwaarden.

9. Gebruiksvoorwaarden websites en zelfbeheer

9.1. PodaLink biedt diensten aan voor het maken en hosten van websites. In sommige gevallen krijgt de Opdrachtgever rechten voor zelfbeheer van de website.

9.2. De Opdrachtgever verbindt zich ertoe om deze rechten verantwoordelijk te gebruiken en zich te onthouden van:

  1. Het plaatsen of verspreiden van inhoud die strijdig is met de openbare orde, goede zeden of enige wettelijke verplichting.
  2. Het maken van inbreuk op de rechten van derden.
  3. Het plaatsen of verspreiden van onrechtmatige, ongeoorloofde, verboden, racistische, xenofobe, lasterlijke, obscene, aanstootgevende, beledigende, ongepaste of discriminerende inhoud.
  4. Het nabootsen of toe-eigenen van de identiteit van een derde.
  5. Het schenden van intellectuele eigendomsrechten van derden.

9.3. Bij niet-naleving van deze voorwaarden behoudt PodaLink zich het recht voor om, na een schriftelijke verwittiging en een redelijke termijn voor herstel, de toegang tot het zelfbeheer te beperken of de website offline te halen, zonder dat de Opdrachtgever aanspraak kan maken op enige schadevergoeding.

9.4. Toegang tot diensten

  1. Gezien de technische kenmerken van het internet en informaticasystemen, en de noodzaak voor periodiek onderhoud, updates en upgrades, kan PodaLink geen ononderbroken toegang en dienstverlening garanderen.
  2. PodaLink behoudt zich het recht voor om de dienstverlening tijdelijk te onderbreken voor noodzakelijk onderhoud, updates of upgrades. Waar mogelijk zal PodaLink klanten vooraf informeren over geplande onderbrekingen.
  3. In geval van onvoorziene onderbrekingen of verstoringen zal PodaLink alle redelijke inspanningen leveren om de dienstverlening zo snel mogelijk te herstellen.
  4. Onderbrekingen of verstoringen die voortvloeien uit de aard van internetdiensten of noodzakelijk onderhoud worden niet beschouwd als een tekortkoming in de dienstverlening van PodaLink.
  5. PodaLink is niet aansprakelijk voor eventuele schade of verliezen die voortvloeien uit onderbrekingen in de dienstverlening, tenzij deze het directe gevolg zijn van opzet of grove nalatigheid van PodaLink.

10. Websitebouw en aanpassingen

10.1. PodaLink voert kleine aanpassingen zoals tekstupdates, het vervangen van afbeeldingen, kleine lay-out wijzigingen, het aanmaken van Microsoft gebruikers en mailboxen (uitsluitend indien de licenties bij PodaLink worden afgenomen) gratis uit. Onder kleine aanpassingen worden verstaan wijzigingen die kunnen worden uitgevoerd binnen een redelijke tijdspanne.

10.2. Indien kleine aanpassingen niet zijn inbegrepen, worden deze geboekt op een kwartier.

10.3. Grotere aanpassingen, zoals het toevoegen van nieuwe functies, grote herontwerpen, of wijzigingen die een aanzienlijke arbeidstijd vereisen, worden gefactureerd tegen het geldende uurtarief. PodaLink zal de klant vooraf informeren indien een door de klant verzochte aanpassing als een grote aanpassing wordt beschouwd, alvorens met de werkzaamheden aan te vangen.

10.4. De klant behoudt de intellectuele eigendomsrechten op door hem aangeleverde content of aanpassingen aan de website.

11. Annulering, opzegbaarheid en eigendom van de website

11.1. Bundels kunnen op twee manieren worden afgesloten:

  1. Maandelijks contract: Deze bundels kunnen maandelijks worden opgezegd door een e-mail te sturen. Bij opzegging worden de diensten zoals e-mail en domeinnaam overgedragen aan de klant. Cybersecuritydiensten worden niet overgedragen. De klant krijgt de nodige informatie om deze diensten van de computer te verwijderen.
  2. Jaarcontract: Klanten kunnen ook kiezen voor een jaarcontract. Bij een jaarcontract geldt de maandelijkse opzegmogelijkheid niet en is de klant gebonden aan de volledige contractperiode van één jaar.

11.2. Eigendom en overdracht van de website:

  1. Eigendom: De door PodaLink ontwikkelde website kan op drie manieren in eigendom komen van de klant:
    a) Bij volledige betaling vooraf: Indien de klant het volledige bedrag voor het bouwen van de website bij aanvang betaalt, wordt de klant onmiddellijk eigenaar van de website.
    b) Bij maandelijkse betalingen: De website blijft eigendom van PodaLink zolang de klant gebruik blijft maken van de diensten van PodaLink via maandelijkse betalingen.
    c) Bij vervroegde afkoop tijdens het eerste jaar: De klant kan de website overnemen door het resterende bedrag te betalen zoals beschreven in punt 3.
  2. Initiële periode bij maandelijkse betalingen: Gedurende de eerste 12 maanden na de startdatum van het contract (de datum van de eerste factuur) gelden de initiële maandelijkse tarieven.
  3. Vervroegde afkoop en overname tijdens het eerste jaar: Indien de klant de dienstverlening wil beëindigen vóór het einde van het eerste jaar, kan de website worden overgenomen door het verschil tussen het initiële maandtarief en het verlaagde tarief te betalen voor de resterende maanden van het eerste jaar. Dit verschil wordt berekend door het verlaagde tarief (dat normaal vanaf het tweede jaar zou gelden) af te trekken van het initiële tarief en dit te vermenigvuldigen met het aantal resterende maanden tot het einde van het eerste jaar.
  4. Na 12 maanden bij maandelijkse betalingen: Na de initiële periode van 12 maanden krijgt de klant het recht om, bij beëindiging van de dienstverlening, de eigendom van de website over te nemen zonder bijkomende kosten, mits aan alle betalingsverplichtingen is voldaan.
  5. Voorwaarden voor overdracht: De overdracht van de website is onder voorbehoud van volledige betaling van alle openstaande facturen, inclusief de laatste maandfactuur. Indien er op het moment van de gewenste overdracht nog openstaande bedragen zijn, behoudt PodaLink zich het recht voor om de overdracht uit te stellen tot alle verschuldigde bedragen zijn voldaan.
  6. Procedure voor overdracht: Indien de klant besluit de dienstverlening te beëindigen en de website over te nemen, dient de klant dit schriftelijk aan PodaLink kenbaar te maken. De overdracht vindt plaats binnen 30 werkdagen na de laatste dag van dienstverlening en na ontvangst van alle verschuldigde betalingen.
  7. Inhoud van de overdracht: Bij eigendomsoverdracht zal PodaLink alle noodzakelijke bestanden en toegangsgegevens van de website aan de klant of de door de klant aangewezen partij overdragen.
  8. Staat van overdracht: Bij overdracht aanvaardt de klant de website in de staat waarin deze zich op dat moment bevindt, zonder garanties van PodaLink voor toekomstige functionaliteit of compatibiliteit.
  9. Intellectuele eigendomsrechten: PodaLink behoudt het recht om algemene concepten en technieken die zijn gebruikt bij de ontwikkeling van de website te hergebruiken in andere projecten.
  10. Aansprakelijkheid na overdracht: Na een eventuele overdracht is de klant volledig verantwoordelijk voor het gebruik, onderhoud en de inhoud van de website.
  11. Wanprestatie: Bij wanprestatie door de klant behoudt PodaLink zich het recht voor om de mogelijkheid tot overname van de website in te trekken.
  12. Kosten van overdracht: De standaard eigendomsoverdracht brengt geen extra kosten met zich mee, behoudens de in punt 3 vermelde bedragen voor vervroegde afkoop. Voor aanvullende ondersteuning kunnen kosten in rekening worden gebracht tegen het geldende uurtarief.
  13. Reden voor deze regeling: Deze eigendoms- en overdrachtregeling is bedoeld om de initiële investering van PodaLink in de ontwikkeling van de website te beschermen, zonder dat er expliciete opstartkosten in rekening worden gebracht bij de klant in het geval van maandelijkse betalingen. Het biedt een evenwicht tussen de belangen van PodaLink en de flexibiliteit voor de klant.

12. Support

12.1. Indien support is inbegrepen in een bundel, geldt deze uitsluitend voor de geleverde diensten en omvat een specifiek aantal supporturen per maand, zoals gedefinieerd in de beschrijving van de betreffende bundel. Deze support kan hulp bij technische problemen, advies over het gebruik van de diensten en kleine wijzigingen omvatten.

12.2. Supporturen zijn beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Extra support buiten de geleverde diensten wordt gefactureerd tegen het vaste uurtarief.

12.3. Indien extra supporturen worden afgenomen, gelden ook hiervoor dezelfde beschikbaarheid en voorwaarden. Ongebruikte supporturen vervallen aan het einde van elke maand en kunnen niet worden overgedragen.

12.4. Het uurtarief voor extra support kan periodiek worden aangepast. PodaLink zal de Opdrachtgever tijdig informeren over eventuele wijzigingen in het uurtarief voordat deze van kracht worden. Het actuele uurtarief is op aanvraag beschikbaar.

12.5. Onder “kleine wijzigingen” wordt verstaan: tekstuele aanpassingen, het vervangen van afbeeldingen, kleine lay-outwijzigingen en eenvoudige functionele aanpassingen die niet meer dan 30 minuten in beslag nemen. Alle wijzigingen die buiten deze definitie vallen of meer tijd in beslag nemen, worden beschouwd als grotere aanpassingen en kunnen apart in rekening worden gebracht.

13. Verantwoordelijkheden bij installatiewerkzaamheden

13.1. Als PodaLink verplicht is om installatiewerkzaamheden uit te voeren in verband met de levering van de koopwaar, is PodaLink enkel verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van deze installatie.

13.2. De klant is verplicht de omgeving en het toestel waaraan de installatie plaatsvindt aan te passen aan de vereisten voor een correcte aansluiting.

13.3. De klant is verantwoordelijk voor het nakomen van zijn verplichtingen met betrekking tot de aanpassing van de omgeving en het toestel aan de vereisten.

14. Time and Materials

14.1. Wanneer “Time and Materials” of de afkorting “T&M” op de offerte of factuur vermeld staat, gelden de volgende voorwaarden:

  1. PodaLink voert haar werkzaamheden uit tegen een vergoeding gebaseerd op de daadwerkelijke tijd die PodaLink aan de opdracht besteedt en de daadwerkelijk door PodaLink gebruikte materialen.
  2. De vergoeding voor tijd wordt berekend aan de hand van het aantal uren dat PodaLink aan de opdracht werkt, vermenigvuldigd met het uurtarief.
  3. In de offerte wordt een schatting gemaakt van het aantal benodigde uren, echter is deze schatting niet bindend en kan afwijken van het daadwerkelijke aantal uren zoals vermeld op de uiteindelijke factuur.

15. Hardware prijzen bij offerte

De verstrekte offerte voor hardware prijzen is gebaseerd op de actuele marktomstandigheden en kosten op het moment van opstelling. PodaLink behoudt zich het recht voor om de prijzen van de aangeboden hardware te herzien na het versturen van de offerte. In het geval van significante prijsveranderingen, zal PodaLink de klant tijdig informeren over de bijgewerkte prijzen en eventuele gevolgen voor de overeenkomst. De klant heeft dan de mogelijkheid om de bestelling te bevestigen, aan te passen of te annuleren op basis van de herziene prijzen. PodaLink streeft ernaar om transparant te zijn en de klant op de hoogte te houden van eventuele prijsfluctuaties.

16. Risico

De verzending en verzekering van de goederen zijn steeds ten laste van de klant, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De goederen reizen steeds op eigen risico van de klant, zelfs bij franco verkoop. Ook wanneer PodaLink bijstand verleent bij het vervoer, in- of uitladen, is PodaLink niet aansprakelijk voor schade aan de goederen of schade veroorzaakt door de vervoerder of derden.

17. Klachten

17.1. Klachten over geleverde producten en/of diensten dienen binnen 8 dagen na levering schriftelijk aan PodaLink te worden gemeld.

17.2. Na deze termijn worden klachten in behandeling genomen, maar behoudt PodaLink zich het recht voor om deze te weigeren indien de late melding de beoordeling van de klacht bemoeilijkt.

18. Aansprakelijkheid

18.1. PodaLink is enkel aansprakelijk voor directe schade indien deze is veroorzaakt door opzet of bewuste nalatigheid van PodaLink. De aansprakelijkheid van PodaLink is beperkt tot een maximaal bedrag van € 25.000 per schadegeval, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen geldt als één schadegeval.

18.2. PodaLink is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade.

18.3. PodaLink kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor verkeerde keuzes van de klant, fabricagefouten, verlies van gegevens of schade door externe factoren. Bij klachten heeft PodaLink het recht het product te vervangen, te herstellen of terug te nemen tegen terugbetaling.

18.4. PodaLink is niet aansprakelijk voor verborgen gebreken tenzij deze bekend zijn. Bij betwisting zullen partijen een onafhankelijke deskundige aanstellen.

18.5. PodaLink aanvaardt geen aansprakelijkheid voor extra kosten die voortvloeien uit wijzigingen in de opdracht of verlenging van de uitvoeringstermijn, tenzij schriftelijk overeengekomen.

18.6. Garantiebepalingen voor producten worden bepaald door de fabrikanten. PodaLink fungeert als tussenpersoon bij garantieclaims, die volgens de voorwaarden van de fabrikant worden afgehandeld. De Opdrachtgever dient garantieclaims via PodaLink in te dienen. PodaLink’s aansprakelijkheid is beperkt tot de garantievoorwaarden van de fabrikant. Garantie op PodaLink’s diensten wordt apart gespecificeerd in de betreffende overeenkomst. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig melden van potentiële garantiegevallen

19. Overmacht

19.1. In het geval van overmacht heeft PodaLink het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder verplicht te zijn tot vergoeding van schade.

19.2. Onder overmacht wordt verstaan, onder andere: oorlog, mobilisatie, opstand, brand, overstroming, transportproblemen, stakingen, bedrijfsbezetting en soortgelijke omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet mogelijk is.

19.3. Dit geldt ook voor storingen in, of uitval van, te leveren materialen, productie-installaties of communicatienetwerken, verkeerde of te late levering door leveranciers, overheidsmaatregelen en andere omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst belemmeren, die niet aan PodaLink zijn te wijten.

20. Prijsaanpassingen en inflatiecorrectie

20.1. PodaLink behoudt zich het recht voor om de prijzen van de bundels aan te passen uitsluitend op basis van de officiële inflatiecijfers zoals gepubliceerd door de Federale Overheidsdienst Economie (Statbel).

20.2. Deze prijsaanpassingen zullen niet vaker dan eenmaal per jaar plaatsvinden en pas na een initiële periode van 18 maanden vanaf de startdatum van de overeenkomst met de klant.

20.3. De maximale prijsaanpassing zal niet hoger zijn dan het gepubliceerde inflatiepercentage.

20.4. Prijsaanpassingen zullen ten minste 30 kalenderdagen vóór de inwerkingtreding schriftelijk of via een duurzame gegevensdrager (zoals e-mail) aan de klant worden medegedeeld, met vermelding van het toegepaste inflatiepercentage en de berekeningsmethode.

20.5. Indien de klant niet akkoord gaat met de prijsaanpassing, heeft de klant het recht om de bundel kosteloos op te zeggen tot uiterlijk de dag vóór de inwerkingtreding van de nieuwe prijzen, zonder dat dit afbreuk doet aan reeds opgebouwde rechten en verplichtingen.

21. Vertrouwelijkheid

21.1. PodaLink verbindt zich ertoe om enige (bedrijfs-)informatie van de Opdrachtgever die als vertrouwelijk zou kunnen beschouwd worden, vertrouwelijk te behandelen.

21.2. Na beëindiging van de overeenkomst zullen beide partijen elkaars vertrouwelijke informatie retourneren of vernietigen, tenzij wettelijk anders vereist.

22. Subverwerkers

22.1. PodaLink kan gebruik maken van subverwerkers voor bepaalde diensten, zoals serverhosting.

22.2. Door akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden, stemt de Opdrachtgever in met het gebruik van deze subverwerkers.

22.3. PodaLink zal ervoor zorgen dat alle subverwerkers voldoen aan de vereisten van de AVG en andere relevante wetgeving.

22.4. PodaLink behoudt zich het recht voor om subverwerkers te wijzigen of toe te voegen zonder voorafgaande kennisgeving aan de Opdrachtgever.

23. Gegevensbescherming en Privacy

PodaLink hecht grote waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Wij verwerken uw gegevens in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, verwijzen wij u naar onze privacyverklaring op onze website.

24. Vrijwaring door de Opdrachtgever

De Opdrachtgever verbindt zich ertoe PodaLink te allen tijde te vrijwaren voor alle aanspraken van derden, waaronder maar niet beperkt tot aanspraken aangaande intellectuele eigendomsrechten van derden, het niet respecteren van de gebruiksvoorwaarden door de Opdrachtgever, of enige andere claim die voortvloeit uit het gebruik van de diensten door de Opdrachtgever.

25. Promotiedoeleinden

25.1. PodaLink behoudt zich het recht voor om de Opdrachtgever als referentie te gebruiken voor promotiedoeleinden, tenzij de Opdrachtgever zich hier uitdrukkelijk tegen verzet.

25.2. Dit recht blijft van kracht tot 1 jaar na beëindiging van de overeenkomst, tenzij de Opdrachtgever schriftelijk verzoekt om eerder verwijderd te worden als referentie.

26. Wijziging Algemene Voorwaarden

26.1. PodaLink behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen.

26.2. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is steeds van toepassing op alle overeenkomsten tussen PodaLink en de Opdrachtgever.

26.3. De Opdrachtgever wordt geacht op de hoogte te zijn van de actuele versie van de algemene voorwaarden en verbindt zich ertoe deze regelmatig te raadplegen op de website van PodaLink.

27. Geldigheidsduur en beëindiging van de overeenkomst

27.1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, wordt de overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd.

27.2. Beide partijen hebben het recht om de overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen, tenzij anders bepaald in de specifieke voorwaarden van de gekozen bundel of dienst.

28. Toepasselijk recht en geschillen

Op elke overeenkomst tussen PodaLink en de Opdrachtgever is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit overeenkomsten tussen PodaLink en de Opdrachtgever worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar PodaLink is gevestigd.

29. Rangorde van documenten

29.1. In geval van tegenstrijdigheid tussen verschillende contractuele documenten geldt de volgende rangorde, waarbij het eerdergenoemde document prevaleert boven het later genoemde:

  1. De specifieke schriftelijke overeenkomst tussen PodaLink en de Opdrachtgever
  2. De door beide partijen ondertekende offerte
  3. Deze Algemene Voorwaarden
  4. Eventuele andere documenten die deel uitmaken van de overeenkomst

29.2. In geval van blijvende onduidelijkheid of tegenstrijdigheid zullen partijen in goed overleg tot een oplossing komen die het beste aansluit bij de geest van de overeenkomst en de wederzijdse belangen van partijen.

29.3. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren via e-mail of aangetekend schrijven.

29.4. In geval van ernstige tekortkoming door een der partijen in de nakoming van haar verplichtingen, heeft de andere partij het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, na de in gebreke blijvende partij schriftelijk in gebreke te hebben gesteld en een redelijke termijn te hebben gegeven om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen.

29.5. Bij beëindiging van de overeenkomst blijven de bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om ook na beëindiging van kracht te blijven, onverminderd van toepassing.

30. Nietigheid

Indien één of meer bepalingen van huidige Algemene Voorwaarden nietig zouden worden verklaard of onuitvoerbaar zouden worden, zal hierdoor de wettelijkheid, geldigheid en het uitvoerbare en afdwingbare karakter van de overige bepalingen van huidige Algemene Voorwaarden niet worden aangetast.